| Kniha SirachovcovaBiblia - Sväté písmo(VUL - Latinský - Nova Vulgata) | Sir 14, 1-27 |
1 (VUL) Beatus vir, qui non est lapsus verbo ex ore suo et non est stimulatus in tristitia delicti.
1 ----
2 (VUL) Felix, quem non condemnat anima sua, et non excidit a spe sua.
2 ----
3 (VUL) Viro tenaci sine ratione est substantia; et homini livido ad quid aurum?
3 ----
4 (VUL) Qui denegat animo suo iniuste, aliis congregat, et in bonis illius alius luxuriabitur.
4 ----
5 (VUL) Qui sibi nequam est, cui alii bonus erit? Et non iucundabitur in bonis suis.
5 ----
6 (VUL) Qui sibi invidet, nihil est illo nequius; et haec redditio est malitiae illius.
6 ----
7 (VUL) Et, si bene fecerit, ignoranter et non volens facit et in novissimo manifestat malitiam suam.
7 ----
8 (VUL) Nequam est oculus lividi et avertens faciem suam et despiciens animas.
8 ----
9 (VUL) Insatiabilis oculus cupidi in parte non satiabitur, donec consumat arefaciens animam suam.
9 ----
10 (VUL) Oculus malus lividus irruit in panem et neglegens est mensae suae.
10 ----
11 (VUL) Fili, si habes, benefac tecum et Deo dignas oblationes offer.
11 ----
12 (VUL) Memor esto quoniam mors non tardat, et decretum inferorum quia non demonstratum est tibi; decretum enim huius mundi: morte morietur.
12 ----
13 (VUL) Ante mortem benefac amico tuo et secundum vires tuas exporrigens da ei.
13 ----
14 (VUL) Non defrauderis a bono diei, et particula desiderii boni non te praetereat.
14 ----
15 (VUL) Nonne aliis relinques res dolore partas et labores tuos in divisione sortis?
15 ----
16 (VUL) Da et accipe et oblecta animam tuam;
16 ----
17 (VUL) ante obitum tuum operare iustitiam, quoniam non est apud inferos quaerere voluptates.
17 ----
18 (VUL) Omnis caro sicut vestimentum veterascet et sicut folium fructificans in arbore viridi: alia generantur, et alia deiciuntur;
18 ----
19 (VUL) sic generatio carnis et sanguinis: alia finitur, et alia nascitur.
19 ----
20 (VUL) Omne opus corruptibile in fine deficiet, et, qui illud operatur, ibit cum illo;
20 ----
21 (VUL) et omne opus electum iustificabitur, et, qui operatur illud, honorabitur in illo.
21 ----
22 (VUL) Beatus vir, qui in sapientia morabitur et qui in iustitia sua meditabitur et in sensu cogitabit circumspectionem Dei;
22 ----
23 (VUL) qui excogitat vias illius in corde suo et in absconditis suis intellegens, vadens post illam quasi investigator et in viis illius consistens;
23 ----
24 (VUL) qui respicit per fenestras illius et in ianuis illius audiens;
24 ----
25 (VUL) qui requiescit iuxta domum illius et in parietibus illius figens palum, statuet casulam suam ad manus illius et requiescet in deversorio bonorum per aevum.
25 ----
26 (VUL) Statuet filios suos sub tegmine illius et sub ramis eius morabitur;
26 ----
27 (VUL) protegetur sub tegmine illius a fervore et in gloria eius requiescet.
27 ----
| | Sir 14, 1-27 |
Sir 14,10 - Podľa gréckeho je takto:"Zlé oko závistlivo hľadí na chlieb,aj za svojím stolom trie biedu."
Sir 14,12 - Podľa hebrejského má 12b znieť: "Záväzok podsvetia nebol ti zjavený." To jest: nevieš, kedy bude smrť žiadať od teba svoje právo, a tak nemôžeš vedieť, kedy zomrieš. Podľa latinského: "človeku bol ukázaný zákon", t. j. každý vie, že sme smrteľní.
Sir 14,12 - – Tento verš má grécky text až v 18b:"Každý človek ako rúcho zostarieva,lebo je to odveký zákon: Isto zomrieš."
Sir 14,14 - Sir ukázal doteraz, kto užíva svoj majetok nesprávne. Odteraz poukazuje na správnu životosprávu: ako totiž správne užívať dary prírody a vôbec hodnoty. Sám život je už samo v sebe jedna z najväčších hodnôt. Treba si preto život múdro zariadiť, aby sme zažili v ňom aj radosti.
Sir 14,22-27 - Múdrosť si máme predstaviť ako osobu, po ktorej človek túži ako po svojej láske a nevie sa uspokojiť, kým ju nedostane. Láska k nej je šľachetná ako čistá láska milujúceho milovanej osobe.