výhody registrácie

Žalmy

Biblia - Sväté písmo

(ROH - Roháčkov preklad)

Ž 122, 1-9

1 (ROH) Radujem sa, keď mi hovoria: Poďme do domu Hospodinovho!
1 (B21) Davidova poutní píseň. Raduji se, když slýchávám: "Pojďme do domu Hospodinova!"

2 (ROH) Naše nohy stoja v tvojich bránach, ó, Jeruzaleme!
2 (B21) Naše nohy se brzy postaví, Jeruzaléme, v branách tvých!

3 (ROH) Jeruzalem, krásne vystavený, jako mesto, ktoré si je príslušne dovedna spojené,
3 (B21) Jeruzalém je město výstavné, v jediný celek semknuté.

4 (ROH) kam vystupujú pokolenia, pokolenia Hospodinove na svedoctvo Izraelovi, aby oslavovali meno Hospodinovo.
4 (B21) Do něho stoupají rodiny, rodiny Hospodinovy, aby oslavily jméno Hospodin, jak je v Izraeli svědectvím.

5 (ROH) Lebo tam stoja stolice na súd, stolice domu Dávidovho.
5 (B21) Zde přece zasedá soudní dvůr, zde zasedá dům Davidův!

6 (ROH) Žiadajte Jeruzalemu pokoj a hovorte: Nech žijú v blahu a v pokoji tí, ktorí ťa milujú!
6 (B21) Za pokoj Jeruzaléma se modlete: "Ti, kdo tě milují, ať žijí pokojně!

7 (ROH) Nech je pokoj medzi tvojimi múrami, bezpečnosť v tvojich palácoch!
7 (B21) Pokoj ať vládne ve tvých zdech, v tvých palácích ať je bezpečně!"

8 (ROH) Už pre svojich bratov a svojich priateľov budem hovoriť: Nech vládne pokoj v tebe!
8 (B21) Pro svoje bratry a své přátele za tvůj pokoj chci modlit se.

9 (ROH) Pre dom Hospodina, našeho Boha, budem hľadať tvojho dobrého.
9 (B21) Pro dům Hospodina, našeho Boha, chci o tvé dobro usilovat!


Ž 122, 1-9





Verš 9
Pre dom Hospodina, našeho Boha, budem hľadať tvojho dobrého.
Neh 2:10 - A keď to počul Sanballat Choronský a Tobiáš, ammonský sluha, náramne sa im to neľúbilo, že prišiel človek hľadať dobré synov Izraelových.

Z 122 - O nadpise pozri poznámku pri 120. žalme. Ak je Dávid pôvodcom tohto žalmu, mohol ho zaspievať len po prenesení archy zmluvy na Sion (2 Sam 6).

Z 122,3 - Kto prvýkrát prišiel do Jeruzalema, musel obdivovať jeho veľkoleposť. "Mesto spojené v jeden celok", dosl. "mesto vybudované, pospájané navzájom v jeden celok", totižto Jeruzalem bolo mesto súvislé, jeho domy stáli jeden popri druhom, a jednotné.

Z 122,5 - Inou prednosťou Jeruzalema je, že v ňom býval kráľ a tam mal sídlo aj najvyšší izraelský súd.

Z 122,8-9 - Pútnici žiadajú pokoj a šťastie Jeruzalemu a najmä chrámu, ale to všetko žiadajú vlastne sebe a pre seba.