výhody registrácie

Žalmy

Biblia - Sväté písmo

(ELB - Nemecký - Elberfelder)

Ž 122, 1-9

1 (ELB) Ein Stufenlied. Von David. Ich freute mich, als sie zu mir sagten: Lasset uns zum Hause Jehovas gehen!
1 (ROH) Radujem sa, keď mi hovoria: Poďme do domu Hospodinovho!

2 (ELB) Unsere Füße werden in deinen Toren stehen, Jerusalem!
2 (ROH) Naše nohy stoja v tvojich bránach, ó, Jeruzaleme!

3 (ELB) Jerusalem, die du aufgebaut bist als eine fest in sich geschlossene Stadt,
3 (ROH) Jeruzalem, krásne vystavený, jako mesto, ktoré si je príslušne dovedna spojené,

4 (ELB) wohin die Stämme hinaufziehen, die Stämme Jahs, ein Zeugnis für Israel, zu preisen den Namen Jehovas!
4 (ROH) kam vystupujú pokolenia, pokolenia Hospodinove na svedoctvo Izraelovi, aby oslavovali meno Hospodinovo.

5 (ELB) Denn daselbst stehen die Throne zum Gericht, die Throne des Hauses Davids.
5 (ROH) Lebo tam stoja stolice na súd, stolice domu Dávidovho.

6 (ELB) Bittet um die Wohlfahrt Jerusalems! Es gehe wohl denen, die dich lieben!
6 (ROH) Žiadajte Jeruzalemu pokoj a hovorte: Nech žijú v blahu a v pokoji tí, ktorí ťa milujú!

7 (ELB) Wohlfahrt sei in deinen Festungswerken, sichere Ruhe in deinen Palästen!
7 (ROH) Nech je pokoj medzi tvojimi múrami, bezpečnosť v tvojich palácoch!

8 (ELB) Um meiner Brüder und meiner Genossen willen will ich sagen: Wohlfahrt sei in dir!
8 (ROH) Už pre svojich bratov a svojich priateľov budem hovoriť: Nech vládne pokoj v tebe!

9 (ELB) Um des Hauses Jehovas, unseres Gottes, willen will ich dein Bestes suchen.
9 (ROH) Pre dom Hospodina, našeho Boha, budem hľadať tvojho dobrého.


Ž 122, 1-9





Verš 9
Um des Hauses Jehovas, unseres Gottes, willen will ich dein Bestes suchen.
Neh 2:10 - Und als Sanballat, der Horoniter, und Tobija, der ammonitische Knecht, es hörten, verdroß es sie gar sehr, daß ein Mensch gekommen war, um das Wohl der Kinder Israel zu suchen.

Z 122 - O nadpise pozri poznámku pri 120. žalme. Ak je Dávid pôvodcom tohto žalmu, mohol ho zaspievať len po prenesení archy zmluvy na Sion (2 Sam 6).

Z 122,3 - Kto prvýkrát prišiel do Jeruzalema, musel obdivovať jeho veľkoleposť. "Mesto spojené v jeden celok", dosl. "mesto vybudované, pospájané navzájom v jeden celok", totižto Jeruzalem bolo mesto súvislé, jeho domy stáli jeden popri druhom, a jednotné.

Z 122,5 - Inou prednosťou Jeruzalema je, že v ňom býval kráľ a tam mal sídlo aj najvyšší izraelský súd.

Z 122,8-9 - Pútnici žiadajú pokoj a šťastie Jeruzalemu a najmä chrámu, ale to všetko žiadajú vlastne sebe a pre seba.