výhody registrácie

Žalmy

Biblia - Sväté písmo

(VUL - Latinský - Nova Vulgata)

Ž 122, 1-9

1 (VUL) Canticum ascensionum. David. Laetatus sum in eo, quod dixerunt mihi: “ In domum Domini ibimus ”.
1 (KAT) Dávidova pútnická pieseň. Zaradoval som sa, keď mi povedali: „Pôjdeme do domu Pánovho.“

2 (VUL) Stantes iam sunt pedes nostri in portis tuis, Ierusalem.
2 (KAT) Naše nohy už stoja v tvojich bránach, Jeruzalem.

3 (VUL) Ierusalem, quae aedificata est ut civitas, sibi compacta in idipsum.
3 (KAT) Jeruzalem je vystavaný ako mesto spojené v jeden celok.

4 (VUL) Illuc enim ascenderunt tribus, tribus Domini, testimonium Israel, ad confitendum nomini Domini.
4 (KAT) Tam prichádzajú kmene, kmene Pánove, aby podľa obyčaje Izraela velebili meno Pánovo.

5 (VUL) Quia illic sederunt sedes ad iudicium, sedes domus David.
5 (KAT) Lebo sú tam súdne stolice, stolice domu Dávidovho.

6 (VUL) Rogate, quae ad pacem sunt Ierusalem: “ Securi sint diligentes te!
6 (KAT) Pre Jeruzalem proste o pokoj: „Nech sú bezpeční, čo ťa milujú.

7 (VUL) Fiat pax in muris tuis, et securitas in turribus tuis! ”.
7 (KAT) Nech pokoj vládne vnútri tvojich hradieb a istota v tvojich palácoch.“

8 (VUL) Propter fratres meos et proximos meos loquar: “ Pax in te! ”.
8 (KAT) Kvôli svojim bratom a priateľom budem hovoriť: „Pokoj s tebou!“

9 (VUL) Propter domum Domini Dei nostri exquiram bona tibi.
9 (KAT) Kvôli domu Pána, nášho Boha, budem prosiť o šťastie pre teba.


Ž 122, 1-9





Verš 9
Propter domum Domini Dei nostri exquiram bona tibi.
Neh 2:10 - Et audierunt Sanaballat Horonites et Thobias servus Ammanites et contristati sunt afflictione magna, quod venisset homo, qui quaereret prosperitatem filiorum Israel.

Z 122 - O nadpise pozri poznámku pri 120. žalme. Ak je Dávid pôvodcom tohto žalmu, mohol ho zaspievať len po prenesení archy zmluvy na Sion (2 Sam 6).

Z 122,3 - Kto prvýkrát prišiel do Jeruzalema, musel obdivovať jeho veľkoleposť. "Mesto spojené v jeden celok", dosl. "mesto vybudované, pospájané navzájom v jeden celok", totižto Jeruzalem bolo mesto súvislé, jeho domy stáli jeden popri druhom, a jednotné.

Z 122,5 - Inou prednosťou Jeruzalema je, že v ňom býval kráľ a tam mal sídlo aj najvyšší izraelský súd.

Z 122,8-9 - Pútnici žiadajú pokoj a šťastie Jeruzalemu a najmä chrámu, ale to všetko žiadajú vlastne sebe a pre seba.