Verš 1
Ž 107:1 -
Ž 118:1 -
Ž 136:1 -
Verš 6
Lv 26:40 -
Jer 3:25 -
Dan 9:5 -
Verš 7
Verš 8
Verš 9
Verš 11
Verš 12
Verš 14
Ex 16:3 -
Nm 11:4 -
Nm 11:6 -
Nm 11:33 -
Ž 78:18 -
1Kor 10:6 - Се ж стало ся нам прикладом, щоб не бажали лихого, яко ж і вони бажали.
Verš 15
Nm 11:20 -
Nm 11:33 -
Ž 78:30 -
Iz 10:16 -
Verš 16
Verš 17
Verš 18
Verš 19
Verš 23
Ex 32:11 -
Ex 32:32 -
Dt 9:13 -
Dt 10:10 -
Verš 24
Verš 26
Verš 27
Verš 28
Nm 25:3 -
Nm 31:16 -
Zjv 2:14 - Тільки ж маю дещо проти тебе, бо маєш там таких, що держать ся науки Валаама, котрий навчив Валака ввести поблазнь перед синами Ізраїлевими, щоб їли ідодські жертви і жили в перелюбі.
Verš 32
Verš 35
Verš 37
Lv 18:21 -
Dt 12:31 -
2Kr 16:3 -
2Kr 17:17 -
2Kr 21:6 -
2Krn 28:3 -
2Krn 33:6 -
Verš 38
Verš 47
Verš 48
Z 106 - Obsahove je veľmi podobný žalmu predchádzajúcemu. Rozdiel je len v tom, že história vyvoleného národa sa tu podáva pod zorným uhlom národnej nevery a nevďačnosti. Celým žalmom sa tiahne niť pokorenia a pokánia vyvoleného národa.
Z 106,4-5 - Žalmista v duchu vidí budúce šťastné časy národnej obnovy a slávy: návrat do vlasti, ale aj splnenie mesiášskych proroctiev.
Z 106,16-18 - Porov. Nm 16.
Z 106,20 - "Svoju slávu", čiže Boha, ktorého sláva ("kábôd") ich sprevádzala.
Z 106,23 - (Ex 32,10-30; Dt 9,25-29). Mojžiš si žiadal od Pána, aby ho vymazal z knihy žijúcich, ak neodpustí vinu svojmu ľudu. A Pán sa dal uprosiť a načas prepáčil urážku (Ex 33).
Z 106,24 - Ďalšou urážkou Pána bola vzbura ľudu, keď sa vrátili dvanásti vyzvedači z Kanaánu a keď svojimi zvesťami prestrašili a pobúrili ľud (Nm 13 a 14).
Z 106,26-27 - Prvá hrozba sa vyplnila za štyridsaťročného putovania na púšti. Ani len Mojžiš nevošiel do zasľúbenej zeme. Druhá hrozba sa splnila za babylonského zajatia a dovŕšila sa po Mesiášovej smrti.
Z 106,28 - "Jedli z obetí" spolu s Moabčanmi (porov. Nm 25,2-3).
Z 106,36 - Modloslužba sa im stala osídlom, vášňou a príčinou skazy, ako to potom žalmista naznačí v 40. verši.
Z 106,39 - "Porušovali vernosť (dosl. smilnili) svojimi zločinmi." V SZ sa vzťah medzi Bohom a ľudom často opisuje vo forme manželstva. Modloslužba sa kvalifikuje ako cudzoložstvo.